Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Kino-Teatr Powiśle
Tel.55 277 23 06
e-mail: kino@scksztum.pl



Powiększ

ECHNATON

PHILIP GLASS

Prapremiera. Po raz pierwszy w transmisji do kin pojawi się jedna z najpiękniejszych oper współczesnych, skomponowane w stylu minimalistycznym arcydzieło Philipa Glassa, amerykańskiego kompozytora zręcznie poruszającego się między niemal wszystkimi rejonami muzyki: od popu, przez muzykę filmową (liczne nominacje do Oscarów i Złotych Globów), po operę. Postać faraona rewolucjonisty Echnatona zaciekawia badaczy i miłośników historii starożytnej po dziś dzień, również dlatego, że po śmierci niemal wszystkie wzmianki o nim i jego wizerunki zostały wymazane przez kastę kapłańską, którą starał się pozbawić władzy. Obarczony wieloma schorzeniami Echnaton wprowadził w Egipcie kult jedynego boga Atona, boga słońce, i zbudował nową stolicę. To jego żoną była piękna Nefretete, uwieczniona dzięki sławnemu popiersiu.

Dyrygent: Karen Kamensek
Reżyseria: Phelim McDermott
Scenografia: Tom Pye
Kostiumy: Kevin Pollard
Światło: Bruno Poet
Choreografia: Sean Gandini
W rolach głównych: Dísella Lárusdóttir jako królowa Teje, matka Echnatona, J’nai Bridges jako Nefretete, żona Echnatona, Anthony Roth Costanzo jako faraon Echnaton, Aaron Blake jako Arcykapłan Amona, Will Liverman jako dowódca wojsk Horemhab, przyszły faraon, Richard Bernstein jako Ai, ojciec Nefretete, doradca faraona, Zachary James jako Amenhotep, syn Hapu, Pisarz

Powiększ

 

22, 24, 25.11. 2019, godzina 18:00

 

czas trwania: 2 godz.00 min.

reżyseria: Janusz Majewski

scenariusz: Janusz Majewski

gatunek: Kryminał

produkcja: Polska

Zostaje zamordowana piękna żona szanowanego adwokata. Sprawę tajemniczego zabójstwa próbuje rozwikłać nadkomisarz Rafał Król.

 

/źródło Filmweb/

Powiększ

 

29.11 - 01.12. 2019, godzina 18:00

 

czas trwania: 1 godz.55 min.

reżyseria: Jan Komasa

scenariusz: Mateusz Pacewicz

gatunek: Obyczajowy

produkcja: Polska

Dwudziestoletni Daniel zostaje warunkowo zwolniony z poprawczaka. Wyjeżdża na drugi koniec Polski, żeby pracować w stolarni, ale zamiast tego zaczyna udawać księdza.

 

/źródło Filmweb/

Powiększ

Wyrzucony ze swojej własnej skiflowej kapeli Francis Henshall zostaje gorylem drobnego gangstera Roscoe’a Crabbe’a, który wcześniej grasował na londyńskim East Endzie. Teraz jednak Roscoe zjawia się w nadmorskim Brighton, ponieważ zamierza odebrać sześć tysięcy funtów od ojczulka swojego… narzeczonego. Roscoe skrywa bowiem wielką tajemnicę. W rzeczywistości jest… własną siostrą! Z sobie tylko znanych faktycznych powodów Rachel – bo tak ma na imię przebrana dziewczyna – postanowiła udawać swojego brata, który został zabity przez jej chłopaka – Stanleya Stubbersa, który z kolei, dziwnym trafem, także przebywa w Brighton. Znalazłszy schronienie w „Ramionach Krykiecisty”, miejscowym zespole muzycznym, wiecznie głodny Francis zauważa dla siebie szansę na zdobycie środków na dodatkowe wyżywienie. Przyjmuje jeszcze jedną pracę, u… Stanleya, który ukrywa się przed policją i czeka, aż wszystko przycichnie, by móc spokojnie powrócić do swojej dziewczyny – Rachel. By uniknąć zdemaskowania, Francis musi trzymać swoich dwóch szefów z dala od siebie, gdyby bowiem się spotkali, marny byłby jego los…
Pożądanie, kasa i wyżerka – na to kładzie nacisk Richard Bean w swojej adaptacji jednej z najsłynniejszych commedia dell’arte. Akcję sztuki przeniósł z XVIII do XX wieku, z Wenecji do Londynu i Brighton, uwspółcześnił język, dodał aktualne piosenki – a wszystko w duchu włoskiej „komedii zawodowej”, która interpretatorom zawsze pozwalała na dużą dowolność.
Grant Olding piosenki
Nicholas Hytner reżyseria
James Corden jako Francis Henshall
Jemima Rooper jako Rachel Crabbe
Oliver Chris jako Stanley Stubbers
Przedstawienie z polskimi napisami. Czas trwania ok.: 190 minut

Powiększ

PORGY I BESS

GEORGE GERSHWIN

Premiera sezonu. Po raz pierwszy w transmisji i dopiero po raz drugi na scenie The Metropolitan Opera pojawi się „murzyńska opera” George’a Gershwina. Losy czarnoskórych mieszkańców osiedla Catfish Row w Charleston w Karolinie Południowej pełne są przemocy i dramatycznych zwrotów akcji. Piękna Bess, po aresztowaniu jej ukochanego Crowna, oddaje się pod opiekę zakochanego w niej biednego kaleki Porgy’ego. Okaże się, że w imię miłości inwalida zdolny jest i do zbrodni, i do największych poświęceń. To właśnie z tej opery pochodzi jeden z największych przebojów Gershwina, znanego głównie jako kompozytora „Błękitnej rapsodii” i muzyki filmowej – kołysanka „Summertime” („W letni czas”), interpretowana na tysiące sposobów przez największe gwiazdy sceny jazzowej, soulowej i pop.

Dyrygent: David Robertson
Reżyseria: James Robinson
Scenografia: Michael Yeargan
Kostiumy: Catherine Zuber
Światło: Donald Holder
Projekcje wideo: Luke Halls
W rolach głównych: Angel Blue jako Bess, Golda Schultz jako Clara, Latonia Moore jako Serena, Denyce Graves jako Maria, Frederick Ballentine jako Sportin’ Life, Eric Owens jako Porgy, Alfred Walker jako Crown, Donovan Singletary jako Jake

Powiększ

AGRYPINA

GEORG FRIEDRICH HÄNDEL

Prapremiera MET. To, co tradycyjny gatunek operowy kocha najbardziej, czyli skomplikowane manewry miłosne i polityczne na tle starożytnego Rzymu. Historia cesarzowej Agrypiny, która po śmierci męża za pomocą spisku, zbrodni i podstępu osadziła na tronie swego syna Nerona, posłużyła Händlowi jako kolejny z historycznych tematów, tak doskonale dający się zilustrować olśniewającą muzyką i wirtuozowskimi ariami. Podczas weneckiej premiery tego dzieła publiczność była tak zachwycona, że wykrzykiwała pod adresem kompozytora: „Niech żyje kochany Saksończyk!”. Ponieważ spektakl w Nowym Jorku wyreżyseruje Sir David McVicar, można się spodziewać pięknej, klasycznej inscenizacji (ostatnio dla Met przygotował „Toscę” i „Adrianę Lecouvreur”). W obsadzie wspaniali specjaliści od barokowego śpiewania: Joyce DiDonato, Kate Lindsey i Iestyn Davies.

Dyrygent: Harry Bicket
Reżyseria: Sir David McVicar
Scenografia i kostiumy: John Macfarlane
Światło: Paule Constable
cChoreografia: Andrew George
W rolach głównych: Brenda Rae jako Poppea, Joyce DiDonato jako Agrypina, Kate Lindsey jako Neron, Iestyn Davies jako Otton, Duncan Rock jako Pallas, Matthew Rose jako Klaudiusz

Powiększ

HOLENDER TUŁACZ

RICHARD WAGNER

Premiera sezonu. Legenda Holendra tułacza (lub Latającego Holendra) – nieśmiertelnego, przeklętego żeglarza, który nie może ani powrócić na ląd, ani umrzeć – działała i działa na wyobraźnię artystów od dawna. Przekleństwo może zdjąć tylko wierna miłość kobiety. Wagner przeczytał nowelę pod tym tytułem w Rydze, skąd musiał uciekać przez wierzycielami jako pasażer na gapę na statku Tetyda. Być może sztormy, jakie naznaczyły tę podróż, odcisnęły też piętno na tej czwartej z kolei operze Wagnera. Nową inscenizację na scenie Met przygotuje François Girard, orkiestrę poprowadzi Valery Gergiev, a w tytułowej roli wystąpi znakomity walijski bas-baryton Sir Bryn Terfel. Sentą będzie specjalistka od Wagnera – Anja Kampe, a zakochanym w niej bez wzajemności myśliwym Erikiem – Sergei Skorokhodov.

Dyrygent: Valery Gergiev
Reżyseria: François Girard
Scenografia: John MacFarlane
Kostiumy: Moritz Junge
Światło: David Finn
Projekcje wideo: Peter Flaherty
Choreografia: Carolyn Choa
Dramaturgia: Serge Lamothe
W rolach głównych: Anja Kampe jako Senta, Mihoko Fujimura jako piastunka Mary, Sergey Skorokhodov jako myśliwy Erik, David Portillo jako Sternik, Sir Bryn Terfel jako Holender, Franz-Josef Selig jako żeglarz Daland

Powiększ

TOSCA

GIACOMO PUCCINI

Nowa obsada. Libreciści Pucciniego i sam kompozytor precyzyjnie osadzili wydarzenia dziejące się w dziele w konkretnych miejscach w Rzymie i w konkretnych dniach roku 1800. Może dlatego „Tosca” opiera się inscenizatorom, którzy chcą uwspółcześniać dzieła, przenosząc ich akcję w inny czas i miejsce. Takich zapędów nie ma Sir David McVicar, który przygotował inscenizację dla Met, a spektakl zachwycił widzów transmisji w sezonie 2017/18 (w rolach głównych: Sonya Yoncheva, Vittorio Grigolo i Željko Lučić). Przedstawienie powróci na ekrany kin na całym świecie w nowej obsadzie, będzie więc można dokonywać tak ukochanych przez melomanów porównań. W rolach śpiewaczki Florii Toski i zakochanego w niej malarza Cavaradossiego wystąpią Anna Netrebko i Brian Jagde. Scarpią, prefektem tajnej policji, będzie Michael Volle, którego podziwialiśmy jako Hansa Sachsa w transmisji „Śpiewaków norymberskich” Wagnera. Zadyryguje Bertrand De Billy.

Dyrygent: Bertrand De Billy
Reżyseria: Sir David McVicar
Scenografia i kostiumy: John Macfarlane
Światło: David Finn
Choreografia: Leah Hausman
W rolach głównych: Anna Netrebko jako śpiewaczka Floria Tosca, Brian Jagde jako malarz Mario Cavaradossi, Michael Volle jako baron Scarpia, Patrick Carfizzi jako Zakrystian

Powiększ

MARIA STUART

GAETANO DONIZETTI

Nowa obsada. Zmyślona konfrontacja dwóch charyzmatycznych królowych: Elżbiety I Wielkiej i Marii Stuart, królowej Szkotów, stała się najpierw dla Friedricha Schillera, autora dramatu, a potem dla Gaetana Donizettiego okazją do ukazania dwóch wspaniałych portretów kobiecych. W rzeczywistości kuzynki walczące o sukcesję tronu Anglii nigdy się nie spotkały. Jak na operę bel canto przystało, ważniejszą od prawdy historycznej okazała się „prawda” uczuć i dodany wątek miłosny, dające okazję do zaprezentowania wspaniałych melodii i popisowych arii. W rolach dwóch królowych wystąpią Diana Damrau jako Maria i Jamie Barton jako Elżbieta. Partię kanclerza Cecila zaśpiewa młody polski baryton Andrzej Filończyk. Za pulpitem dyrygenckim stanie specjalista od bel canta – Maurizio Benini.

Dyrygent: Maurizio Benini
Reżyseria: Sir David McVicar
Scenografia: John Macfarlane
Kostiumy: John Macfarlane
Światło: Jennifer Tipton
Choreografia: Leah Hausman
W rolach głównych: Diana Damrau jako Maria, Jamie Barton jako Elżbieta, Stephen Costello jako Leicester, Andrzej Filończyk jako Cecil, Michele Pertusi jako Talbot